Weekend tag ~


Har du några särskilda planer för helgen?

Idag ska jag åka hem till Nina för lite poolhäng och drinkar.
Lördag ska jag försöka åka iväg och shoppa, jag och J firar ett år på tisdag och har en middag planerad på onsdag så jag måste hitta något att ha på mig plus köpa något litet i ettårspresent till honom.
Tips mottages tacksamt!!
Söndag blir en pluggdag, har lite uppsatser som ska vara inne på måndag plus matteläxan.. Urghhh

Vad föredrar du att göra på helgen?

Jag är antingen eller. Antingen så vill jag slappa och bara ta det lugnt eller så vill jag upptäcka världen.
Brukar dock bli det förstnämnda..

Bästa helgminnet?
Måste vara när jag var mindre och vi hittade på saker med hela familjen.
Det absolut bästa måste ändå vara alla resor till Borås djurpark!

Roligt/pinsamt helgminne?
Min värdfamilj från Colorado frågade om jag ville bli deras au pair. Det var en söndag i slutet på januari och jag satt i soffan med mamma och kollade på TV när jag fick mejlet. Det gjorde resten av min kväll.
Jag kommer ihåg hur glad jag var, för jag gillade verkligen familjen utifrån vad jag läst och pratat med dem om.

Favorit helgmat och snacks?
Tacos, helt klart! I snacksväg så väljer jag nog faktiskt chips, då jag gillar chips mer än godis.
Fast chilinötter är sjukt gott också men jag har inte hittat några goda här än trots att jag letat i varenda affär typ.

Bästa helgdrickan?
Cider, eller vin. Mmmmmm

Bästa helgmusiken?
Fredag och lördag så är det partymusiken som gäller, som typ resten av veckan.
Söndagar är det lugn musik, alltså slapparmusik som gäller.

Vem spenderar du helst helgen med?
Familj och vänner.

Tips för att få en bättre helg
- Släpp allt jobbigt som har med vardagen att göra. Kan du inte göra något åt saken, så låt inte det förstöra helgen. Det finns ingen anledning att gå runt och tänka på jobb/skola osv om man ändå inte kan påverka det. Det tar så mycket onödig energi.
- Hitta på något roligt. Jag försöker alltid planera in något roligt till helgen, för då har man något att se fram emot när vardagen känns lite trist och grå.
- Ät gott och njut av livet. Det kommer inte i repris, right?



Mamsen

Önskar dig en toppenhelg! Hoppas du hittar något fint till er båda ❤️ Och grattis ❤️





Tilda Barkselius

Härlig lista!

MALIN

Vilken härlig lista! Hoppas din helg blir grym :) Kram

Flisan

Sv: bodde först i Florida och trivdes skit bra men blev tvungen att byta familj, om till en familj i Boston som behandlade mig väldigt dåligt så mådde väldigt dåligt av att vara där så valde då att åka hem.

Angelix

Bra inlägg!!

N a t h a l i e

Vilken härlig lista, såå kul att läsa! :)

Annelie

kul tag! :)

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Kul att läsa :)

VERONICA - fashionblog

Åh vad härligt inlägg, kul! :) Kramar!

corneliaeriksson.blogg.se

Härlig lista! Jag är också sådär antingen eller. Brukar vilja ta det lugnt, men det händer aldrig för det blir alltid fullproppat med en himla massa ändå. Haha!

Josefine

Fina bilder!

Hanna

Ja tyvärr!
Har du haft en bra lördag än så länge?:) blir de nå roligt för ikväll?

Gabriella

Såå skönt att bara ta det lugnt på helgerna!!

Caroline

Vilken mysig lista! Jag älskar helger, mest för att det är då min sambo är hemma (han jobbar borta) :)

NICOLE

Härlig tag :D Hoppas helgen blev så bra!

Natalie Honkonen

Så kul att läsa, hoppas du hade en bra helg!

Christina

Lät som härliga planer för helgen :)

Emelie Andersson

Jättefina bilder och vilken rolig tag! :)

Malin

Härlig lista!


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: