Shutter Island

Såg nyss på Shutter Island med pappa.
En riktigt skum film med händelser man inte trodde skulle hända.

För att se vilken film jag pratar om, klicka här! (får inte bilden till att funka)

Året är 1954, mitt under det brinnande Kalla kriget. Sheriff Teddy Daniels och hans nye partner Chuck Aule kallas till Shutter Island för att undersöka det osannolika försvinnandet av en genialisk kvinnlig massmörderska, som tycks ha ryms från ett låst rum på det ogenomträngliga Ashecliffe Hospital. Omgivna av snokande psykiatriker och livsfarliga psykopater på en avlägsen, vindpinad ö förstår de båda poliserna snart att inget är som de först trott. Med en orkan i antågande går undersökningen undan. Men i takt med att stormen eskalerer, trappas även misstankarna och mysterierna, den ena mer förfärande än det andra, upp. Det antyds och ryktas om att mörka konspirationer, tveksamma medicinska experiment, tankestyrning, hemliga avdeleningar och till och med övernaturliga fenomen på fängelseön. I de mörka korridorerna på ett sjukhus plågat av dess ondsinta patienter och minst lika illvilliga läkarpersonal börjar Teddy ana att ju närmare sanningen han kommer, desto fler av sina egna djupgående och förkrossande rädslor måste han konfrontera. Han inser även att han kanske aldrig kommer att lämna ön levande.

Filmen får 4 av 5.
Man satt fastklistrad i soffan och kunde ändå inte riktigt lista ut vad som komma skulle.
Jag hoppade till ett par gånger, även fast jag en gång visste att det skulle hända något.
Helt klart sevärd!




Sofie'

Hej!

allt bra med dig? :D

L I K E S O F I E

Sv; Gött, jo jag mår bra! :D

BeBrave

ha en fin kväll :)

Mamsen

Ha ha den somnade jag på när vi såg den på bio. men jag får väl ge den en chans till =)

Sofia

sv: så sant så sant:)

jessica

idag har jag umgåtts med min bästevän:) själv?

michaela ♥

Den vill jag se (a)

sv; yes, fast jag är inte så bra på det (a)

Johanna [foto]

sv: Lite olika, men spelar inte så mycket längre ;) Har typ inte tid :/ Men ibland lånar jag av kompisar :D


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: