Skövde ---> Lidköping

Helt plötsligt fick jag & Robin för att vi skulle hem!
Bara sådär!
Vi lunkar iväg till närmaste busskur och när vi ska över vägen ser vi att den bussen vi skulle med kommer åkande, tur tänker vi att vi slapp vänta och springer för att hinna med bussen.
Men det enda vi såg var att det var en buss 1, och den brukar ju alltid svänga in i Skara också.
Så vi tänkte inte mer på det och gick och satte oss.

Men när bussen egentligen ska fortsätta rakt fram svänger den av!
& kör utvägen längs hela Skara!
Då missade vi helt att vi hoppat på en direktbuss till Lidköping/Trollhättan och bussen skulle inte åka igenom Skara.
Så Robin sitter och trycker på knappen och visar att vi vill av, men icke hjälper det!
I Vinninga kan bussen stanna dock!
Så där hoppar vi av och går över (under) vägen och tur som vi hade så gick det en buss redan om tio minuter!



Men fy vad jag arg var!
Busschaffören kunde väl ha sagt ngt!
Han såg ju att vi sprang för att hinna med bussen och inte hade en chans att hinna se att det var en direktbuss!
Mamma satt ju faktiskt och väntade på mig i stan, men hon fick köra hem - utan mig!
Får väl börja tjata på busschafförerna när jag går på bussen, går bussen hit & går bussen dit.

Så för guds skull!
Ser ni inte vad det står på bussen, fråga!
Så kul är det inte att sitta nästan 30 min extra på en buss för att sen åka tbx 30 min.





Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: