Liseberg

Var på Liseberg hela dan igår, gick upp vid 07.00 och kom hem vid 02.30.
Tänkte att jag skulle mobilbloggat på tåget, men då var tåget inställt och en buss ersatte hela resan. Spelade hela vägen ner till Göteborg och va lite smått förbannad på Västtrafik, eftersom vi hade en tid att passa? Vi kom ner en halvtimme för sent (inte mkt kanske, men ändå fett störande) och fick springa runt i affärerna vi skulle gå in i.

När vi väl kom till Liseberg var det lååånga köer för att komma in och för att köpa åkpass. Själva kön in till Liseberg tog inte så lång tid, värre var det med kön till åkpassen. Fast det är klart, där ska ju ALLA ha åkpass.. Så då tar det sin lilla tid. Fast jag tyckte att åkpassen hade kunnat vara lila.. :o

Men istället var de ljusblå.

Långa köer överallt var det också, fullt av folk som hade Iron Maiden tröjor på sig. Iron Maiden var i Göteborg i fredags och spelade för ca 57 000 människor. Javisst, hälften måste ju till Liseberg! ;) och idag är det The Big 4 i Göteborg också, självklart skulle hälften av alla människor som ska dit gå på Liseberg också. haha ;)
Men vi åkte nästan allt ändå, förutom det som åkte runt för mkt.
Åkte till och med Atmosfear, och jag har höjdskräck - var som att skriva på sin egen dödsdom.

En suddig bild, de hann åka upp så långt innan jag hann ta kort.
Men det är Atmosfear iallafall.

Vi gjorde även ett besök på Hotell Gasten. Det var inget för svaga nerver.

Jag och Fikon gick längst bak, vi skrek jättemkt. Killarna framför oss blev nog döva.
Rätt åt dom, tillochmed dom skrämde oss.
Jag blev tillochmed så rädd att jag släppte han som gick framför mig - det är förbjudet.

När vi var inne på Gasten slog jag i min tå i något jättehårt och vasst - så när vi kom ut var min ena tå alldeles blodig. Idag gör den jätteont. Blir den värre så får vi åka till Farbror Dr. Jag tycker inte att de ska ha hårda saker på golvet där inne eftersom det är mörkt, man går snabbt och har fullt upp med att skrika och vara rädd. Man går ju inte och kollar ner i marken hela tiden?

min stackars tå.. :(

Men jag hade även turen på min sida!
Spelade på chipshjulet, en gång. Vann stjärnvinst på första försöket!
Snygg väska att ha till gymmet + tre kilo chips.

Dock ska jag ge bort en del påsar, och nu har jag chips för typ ett halvår framöver. yay!
Det roliga va att jag sa till Fikon att om hon vann stjärnvinst, ville jag ha väskan.
Men nu vann jag den heelt själv!
Ville ha väskan man fick på bilhjulet också, men jag äter inte bilar så känns onödigt att slösa bort massa pengar på det. haha

Va en helt okej dag med andra ord, bortsett från att vi var jätteblöta (Flume Ride och Kållerado) och min tå (och att jag nästan dog när vi åkte Atmosfear.) :)



Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Åh vad kul!! Var ju på grönan igår för första gången i mitt liv! Men liseberg skulle jag också vilja besöka! :D



stackars din tå förresten! :(

Emma

Hej, allt bra :D ?

Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

sv: gratiskungen.se måste jag kika in, hihi! tack för tipset! :D

thinoholic

kul med liseberg :D


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: