Jag är en idiot


Jag kom hit ner till jorden en kall natt i mars
Jag kom från ett land där du också vart
Jag ställde mig i ledet och ni sa så här:
Nu lämnar du oss aldrig, det här blir ditt livs sista färd

Inga änglar sjöng den natten när jag började gå,
en kugghjulspojke utan mål
hand i hand gick vi lika rädda allihop
Ibland försökte vi prata men oftast blev det bara något ord

Det är så många människor som fallit där jag gått
I den eviga vintern har jag begått så många brott
Alla skuggor längs vägarna är människor jag mött
Alla de som jag lämnat när de legat i diket och förblött.

Jag är en av alla människor i vårt land
Jag bär en sten på väg mot ingenstans
Jag är en av alla människor i vårt land
Jag är naken, du ser rakt igenom mig

Jag är en idiot

Nu har snön täckt över alla mina spår
Jag går inte längre där ni andra går
Jag har skurit av min tunga, ni skulle ändå inte förstå
Jag har byggt en mur omkring mig, nu står jag här och ser på.

Jag är en idiot som aldrig förstått
Att förråda en vän är det värsta av brott
Jag skrattar inte längre, jag mår illa när jag ler
Jag lämnade dig till vargarna och bara gick min väg.

Jag är en av alla människor i vårt land
Jag bär en sten på väg mot ingenstans
Jag en är av alla människor i vårt land
Jag är naken, du ser rakt igenom mig.

Jag är en idiot.

Thåström



fialisakung

sv: hahah, men de e inte illa att få klippa dem ;)

Hanna Skattberg

hej hur är läget?:D


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: