i love when you cry.


Bild från i vintras ^_^

Föreläsningarna var faktiskt riktigt intressanta.
En föreläsning höll Positiva Gruppen Väst i och den handlade om en kille som berättade hur det är att leva med HIV och hur han fick reda på att han hade det. Han har levt med det i 19 år och han när han fick det fanns ingen bromsmedicin. Dock kom det 3 år senare och det var antagligen räddningen på hans liv.


Den andra föreläsningen höll RFSL i och den handlade om HBT (homo, bi och transpersoner), historia och heteronormen. De pratade mycket om hur det enligt normer ska se ut i samhället (tjej och kille) och hur konstigt och äckligt många tycker att det är när man bryter den normen. Dock är det ju mer acceptabelt att två tjejer är tillsammans än två killar? Varför tror ni att det är så?



Nu ikväll har jag ingenting planerat, skönt det också ibland! ^_____^

Bilderna är hämtade ifrån PG Västs & RFSLs hemsidor.



Sofia

tack :)

på bodyn!

Amanda Engström

Sv: härligt att höra! :)

Jo grymt de! :)

emma

sv. åt just en alldeles för sen middag ^^ nu svarar jag på lite kommentarer och ser på tv :D vad gör du sj?

Mamsen

Låter som en väldigt intressant dag!



Svårt att säga varför det är så. Kanske för att det mest var killar som var "först ut" med att berätta att dom var homosexuella och att det var tabu på den tiden.





elin

de är super, gjort idag?:)

fanny jönsson

sv; bara bra, din ? :)

kram !

emma

sv. tusen tack! :D

jasså? vad spelar ni?

elin

skola sen tränat! :)

fanny jönsson

sv; Härligt :) Ha en bra kväll också ! :)

elin

jag gymmar, tränar du ngt?:)

fanny jönsson

sv; tack !:)

elin

låter ju kul, jag gick också på simning innan ;D

danii

hehe okej tack!



Det undrar jag med, men det är nu normalt att tjejer går in på toan tillsammans och det har man ju alltid gjort, så det är ju inget konstigt med det,sen finns det ju lite mer ''flator'' lebbar eller hur jag nu ska uttrycka mig , än 'bögar',eller man ser iallafall mer såna, svårt att säga faktiskt,men jag vet inte riktigt ;)

emma

sv. hahaha jaha! :) det spelade jag för massa år sen ^^ fast på nån liten sån där spelsak ^^

fanny jönsson

sv; nae inga speciella, skolan och så bara :)

själv?

emma

sv. ja den vi har är supergammal och bilden är så där pixlig och.. ja gammal haha. men det skulle nog vara roligt att starta upp den ändå. liksom upplevra gamla minnen haha. vad gammal man låter när man säger så xD

Sara ! :)<3

fin bild! <3

SARAH CARLSTEN

Kolla jättegärna in min blogg sötnos! ;)



http://sarahcarlstens.blogg.se



Puss!

emma

sv. men det är ju så! 3D osv. ibland kan det vara roligt att ja det simpelt :)

danii

sv:haha ja,alltså det är ju så konstigt eftersom det är exakt samma sak,bara att det är två killar och två tjejer, själv är det helt normalt för mig eftersom jag är uppvuxen med sånt i familjen och släkten, men folk kan tycka bara : nej gud va äckligt va håller din syster och hon på med? haha lixom,då kan jag säga vad gjorde du och din kille nyss , det är exakt samma sak eller? herregud :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: