Choklad x1000 ~

 
Bakade goda kladdkakemuffins med chokladbitar i och glasyr med strössel igår.
Dom blev superdupergoda och jag hade kunnat leva på dom typ, även fast jag tror att jag hade tröttnat ganska snabbt men jag tror ni fattar vad jag menar.


Kladdkakemuffins med glasyr

Ingredienser:
100 mg margarin
2 ägg
3 dl socker
2 dl mjöl
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker

Gör såhär:
Ställ ugnen på 175 grader.
Smält margarinet i micron. Låt stå och svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda ner övriga ingredienser (mjöl, kakao, vaniljsocker och sist margarinet).
Vispa ihop allting, vipsa inte för mkt då kakan lätt blir torr och inte kladdig.
Ställ in muffinsen i ugnen i ungefär 20 minuter.

Glasyr:
Jag gjorde 1,5 sats med muffines, vilket blev ungefär 16 st.
Jag använde mig utav 4dl florsocker och 4msk vatten samt karamellfärg.
Glasyren blev faktiskt bra, lite lös kanske så en msk mindre hade nog varit perfekt.



jacqueline.

sv: Vad kul, tycker du att arla mjukglassen smakade som riktig mjukglass?:)

bookofems.blogg.se

mm, gott! :D

Linnéa Alpsten

Åh så gott o fint :D

Ella Stork

muums!

Ella Stork

muums!

Amina -

Åh så gott det ser ut. Nu blir jag hungrig, haha. ♥

Fin blogg förresten :D

Kaffehörnan

Ser riktigt gott ut


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: