Äntligen är den här! ~

 
Gjorde en sån här burk förra året också, så tyckte att det var en rolig grej att göra iår med. Var iväg en snabbis igår och letade efter burk och hittade den här, stor och bra! haha
Jag måste nog säga att förra årets blev bra mycket finare (ni hittar den här), men den här får duga. Jag tror att den blir fin när det väl börjar komma lite färgade lappar i.

Varför har jag dekorerat en burk för, kanske ni undrar nu?
För varje händelse under 2014 som gör mig glad eller får mig att le, skriver jag ner på en liten lapp och lägger i burken. När året väl är slut så kan man läsa igenom alla lappar och se vad som gjort en glad under året. Jag tycker att det är en rolig och bra idé, sparar man då alla burkar kan man läsa lapparna om och om igen.



Hanna

Jättekul idé! Funderar också på att göra en sådan här :)

natalia

Svar: Haha jo det klart man blir rätt trött men brukar ta en lång dusch o blir piggare då :D Även druckit en kopp kaffe så är på topp ;)

Åh sjukt bra ide, är det okej om jag också gör en sån? När jag väl hittar en burk ;) Och isåfall kommer jag självklart skriva att det var från dig jag blev inspirerad! Länkar dig med då! :)

Kram

Boel

Åh vilken härlig idé :D

Sv: Ska göra ett inlägg om vad boken handlar om oså när den är utläst, och det blir den idag eller imorgon.
Så håll koll på min blogg så kommer det ett inlägg om den inom kort :D Fler som är intresserade av den tror jag :)

amanda

åh vad kul!

Hannah Matsdotter Norin

En riktigt bra idé! Man behöver ju dessutom inte vänta tills i slutet av året för att titta i burken, det måste ju vara perfekt att kolla tillbaka på vilket bra och glatt år man faktiskt har haft hittills om man har en down-dag! :)

Karin Lygnersjö

Sv: Ja det känns som väldigt betydelsefullt för mig :)
Ja djur är helt fantastiska, älskar dom <3

natalia

Svar: tack! :D Tycker verkligen det var en super bra ide!
Många lappar ska det bli!!

FrökenTV, bloggen om tv och film

funderar också på en sådan

Emilia Sjödin

Hej! Jag skulle bli jätteglad om du ville läs igenom mitt inlägg om att det är okej att säga nej om man mår dåligt.
Ha en bra dag kram! :)

LORISSA LOVEBOMB

Det där är en jättebra idé, men den lär väl bli ganska full!? Eller kanske bara jag som blir glad och ler åt saker hundra gånger dagligen ;D

Nathalie Tegelstam

- oj det var många :) Nej jag har ingen men vill jätte gärna skaffa mig en!

hanna

ja men det gör jag också :D så att man kanske har till sina framtida barn om man vågar ta fram det ;) bratz finns ju inte längre, så förstå vad dyra dom borde vara att sälja i framtiden :o

En plats i solen

Ja, det borde man ha! :)

Okej, jag kör en del löpträning, tar det lugnt, har varit knäskadad så försöker komma tillbaka från det

Alicia

Åh, vilken cool idé!

Lina Johansson

- Åh tack! :)

LIENE

Det där är en kul idé :) Hoppas du får många fina minnen att blicka bakåt efter det här året.

Boel

Sv: Haha men eller hur! En är typ.. VEM ÄR JAG!?
En tjej i mina bästa år som gillar att sova och äta... ÖÖÖÖÖÖÖH HAHA ;)

- Åh okej :) Det är svårt att förklara snabbt i en kommentar. Den är skrivet från ett barns perpektiv på hur det såg ut i South America under 1930 talet. Med svarta oså, att om det stod mellan en svart man och en vit mans ord, så spelade det ingen roll om bevisen var solklara att den svarte mannen inte hade gjort något fel så vägde den vitas ändå mer.
Och ja.. Det är svårt att förklara så här haha!
Väldigt bra bok dock :D

Boel

Sv: Haha men eller hur! En är typ.. VEM ÄR JAG!?
En tjej i mina bästa år som gillar att sova och äta... ÖÖÖÖÖÖÖH HAHA ;)

- Åh okej :) Det är svårt att förklara snabbt i en kommentar. Den är skrivet från ett barns perpektiv på hur det såg ut i South America under 1930 talet. Med svarta oså, att om det stod mellan en svart man och en vit mans ord, så spelade det ingen roll om bevisen var solklara att den svarte mannen inte hade gjort något fel så vägde den vitas ändå mer.
Och ja.. Det är svårt att förklara så här haha!
Väldigt bra bok dock :D

Mia Forsberg

Hehe okej :)

Åh vilken rolig sak att göra! :D

Hannah Matsdotter Norin

Sv: Oja, jag tycker att det är hemskt hur samhället ser ut idag. Folk stannar inte upp och hjälper till, utan tänker att ”det är den där personens problem, varför ska jag bry mig?”. Ännu ett problem är dock att även om man vill hjälpa, så kan man bli lite rädd för att våga. Det finns ju tyvärr personer som blir arg och tar illa upp om man frågar om de behöver hjälp. Det är en himla balansgång tyvärr, men om man ändå försöker sig på att göra åtminstone en god gärning per dag så gör man en stor skillnad när det läggs ihop.

Sv2: Ohja, det kan man verkligen! Sådana här dagar när allting känns skit och livet verkligen suger, då är det bra att påminna sig själv - med saker som man faktiskt har skrivit själv - att det är det inte alls det. Nog för att det funkar bra att folk påpekar det för en, men det tar ännu bättre om det faktiskt är en själv som påpekar det. :)

SOPHIEHELENA

Tack så mycket :)
kul ide!

V I L M A L A ♔

Har en likadan! skitkul att läsa sen i slutet på året ju ^^ kram

Meja

Åh vilken bra ide!! :D Lånar den ;)

Ping Lowhngren

Oh jag älskar den här iden! Själv har det inte blivit av att göra någon :(


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: