Bokat tid hos ambassaden ~

 
Förra veckan fick jag hem mina papper från kontoret i London, efter ganska mycket om och men.
Min telefon ringde när jag satt och väntade på att få komma in hos tandläkaren, så jag kunde inte svara.
När jag sedan var klar så ringde jag tbx och då visade det sig att det var en kille ifrån DHL som skulle leverera "paketet" till mig, och ingen hade varit hemma. Så han hade lämnat en lapp på dörrmattan med ett nummer som jag skulle ringa för att "boka" en ny tid för att dem skulle leverera paketet. När jag väl ringde dit så ville hon jag pratade med ha spårningsnumret, men det hade killen helt glömt bort att lämna. Så jag var tvungen att ringa tillbaka till honom för att få spårningsnumret, men då sa han (varför kunde han inte sagt det från början?!) att han kunde möta upp mig inne i stan så jag kunde få paketet direkt i handen. Så sagt och gjort, så åkte jag in och mötte upp honom och fick äntligen paketet.

Väl hemma så satt jag en halvtimme i telefonkö för att beställa ett papper hos skatteverket, som tog mindre än en minut.. Kändes lite mindre kul om jag får säga det själv. Annars hade jag alla papper hemma, förutom visumkortet och kontoutrdaget. Åkte in till stan igen för att ta kortet då jag ville börja med ansökan så fort som möjligt.

När jag kom hem igen så satte jag igång, det var lite krångligt till en början.. Eller ja, tills jag hittade mejlet ifrån Peter på SI där det fanns en bra instruktion för varje steg när man skulle ansöka om visum. Härifrån gick det ganska fort och smärtfritt tills jag kom till ett steg där jag skulle fylla i ett telefonnummer till organisationen, vilket inte fungerade då det stod att jag bara fick ange siffror mellan 0-9. Men jag angav ingenting annat, så jag vet inte vad som var fel. Men efter att ha prövat minst 20 gånger och loggat ut säkert 3 gånger så fungerade det.

Gjorde klart ansökan, gick vidare till den svenska sidan för ambassaden där man betalar för visumet och bokar tid. Valde att boka så sent som möjligt, då det är lite lättare att hitta billigare tågbiljetter och boende.
Så sagt och gjort, måndagen den 27 april 10:30 ska jag vara där och det enda på min lista som jag har kvar att fixa är ett kontoutdrag. Känns ganska bra faktiskt.



Josefine ♔

Nämen åh vad jobbigt med så lång telefonkö när själva ärendet går så himla fort :o

Ida Lindborg ♡

jobbigt med sådan lång telefonkö... men vad härligt att du bokat tid o så, hoppas det går bra! :D

Sv: Tack så mycket! :)

Henrietta Nylund

Jobbigt det lät, men hoppas det går bra!

MartinaOlsson

sv; visst är det! :)

Boel

Jobbigt, men spännande med ambassaden :)

Sv: Samma :D

Maria

åh så spännande :)

Ida

Åh, vad kul!

Vano

Lät som en krånglig dag men tur att du till slut fick ditt paket och även kom fram med telefonen. Blir spännande att läsa om resan senare när väl april månad kommer - så spännande ju :)

CAICAIS.BLOGG.SE ~

åh vad spännande!!!

Ida Eriksson

Oj, verkar som en ganska krånglig och avancerad procedur, men vad spännande att det nästan är klart!

Cecilia Johansson

Låter avancerat, hoppas allt går bra!:)

my

Vad roligt hoppas det går bra :)

Angelica Bengtsson Fotografi

så spännande :D

miningalinn

Omständigt det blev men hoppas det går bra sem(:

Ida ☯ the sky under the sea

Vad skönt att ändå ha så mycket fixat och klart! :)

sofft.blogg.se

Skönt när det mesta är gjort!

sv: Tack!

bookofems.blogg.se

skönt att det bara en lite kvar! :D

Beatrice Johansson

Åh, lycka till på ambasaden!:)

sv: Tack så mycket:) Kramisar♥

Emelie Ekman Lindqvist

Vad roligt!! Lycka till nu :)

Stina

Vad spännande! :)

Sofie

Åh vad roligt och spännande att du ska vara au pair i USA! Jag planerar också att åka om ungefär ett år, så kul!


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: