Tips på bra frågor mottages ~

-
 
Hej från en trött tjej som sitter i fikarummet på jobbet och gömmer sig! Nä, riktigt så illa är det inte ;) 
 
Jag har jobbat hela veckan, så därför har uppdateringen hamnat lite åt sidan. Jag har inte så mycket att uppdatera om, förut lite nytt om match #7. Jag har fått deras tre tidigare aupairers mejladresser så jag har skickat iväg mejl till dem men bara fått svar från en så jag hoppas väl på svar i helgen. Och påtal om helgen så ska jag skypea med familjen igen då pojkarna hade skrivit frågor som dom ville fråga mig :) Jag tänker då inte vara sämre själv utan vill ju fråga dem saker också, men jag har fått stopp i tankeverksamheten och kommer bara på några frågor: favoritdjur och färg, idoler, vad de tycker om att göra, om det finns någonting/någonstans i staden som de gillar extra mycket och vad de tycker om att ha en aupair i huset.. Jag tar tacksamt emot fler tips på bra frågor att ställa till två pojkar i 8- och 11 års åldern.. :)



Ida

Vad roligt att barnen har frågor som de vill ställa till dig! :) Det är alltid svårt att komma på frågor, jag vet knappt vad jag ska fråga familjerna överlag. Kanske kan man fråga dem om vilken årstid de gillar bäst och varför.

Ida

Sv: Jag ska prata med dem på lördag klockan 18 :) Känns lite nervöst

natalia

Vad dem brukar göra på dagarna kanske?

Om dem går på någon sport?

Petra

Sv håller med dig har raderat kommentarerna och struntar i det

Sanna Widman

SVAR:
Tack :)

Karin Lygnersjö

Sv: Hur menar du nu?
Att hon sövdes i onödan?

Sara Ekman

Hoppas det går bra när ni sk prata :)

miningalinn

Vad dom tycker om å göra?
Vad dom gillar för mat?

Sv: Ja, bara typ fem dar!:)

CAICAIS.BLOGG.SE~

Vad dom gör på fritiden, hobbys osv? :)
vad dom gillar att äta, kanske haha

NICOLE

Om de spelar någon sport, favoritämne i skolan, vad har de för hobbiesar och så? :)

KassandraPalma

gullig bild!

Flisan

sv: hehe okej :P

Ida

Så söt bild! Kul att du ska skypa med de i helgen.

Johanna Utterberg

Kul att du ska skypea med dem igen. Om de håller på med någon sport/instrument eller annat? Vad de vill bli när de blir stora. Tyckte du hade bra frågor!

Sv: jaa, jätteskönt med sovmorgon :)

Boel

Hoppas det går bra att skypea med dem :)

Hm.... Frågor... Jag vet inte kommer inte heller på något nu haha!

Sv: Samma!

corneliaeriksson.blogg.se

Svårt.. Men kanske typ favoritfilm, bok, om de gillar att vara utomhus, vad de blir glada av eller något :)

Maria

bra att kunna prata med tidigare au pairer :)

Emelie

Något om fritiden kanske ^^

Emma

Har klurat hela veckan på hur man bokar tid, jag börjar förstå mig på detta nu men det är fortfarande väldigt krångligt. Åkte aldrig in till vårdcentralen i veckan då det snöat så himla mycket och jag gillar inte och köra i snö ;) Hur går det för dig? :)

Nelly

Spännande, hoppas att ni klickar! :)
Några frågor du kunde ställa:
x Om dom vore ett djur för en dag, vilket skulle det vara?
x Favoritämne i skolan?
x Favoritårstid?

Anna

Åh, så kul! Hoppas det går bra :)

Elin karlsson

Vad roligt!! :)

Malin Lindgren

Hoppas de går bra med skype! :)
Frågor du kan ställa till dom för att lära känna dem bättre kan ju vara vad de gillar att göra på fritiden, sporter osv, nästan bara det jag kommer på ! :)

Josefine

Segt med mycket jobb :/

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vad kul att läsa att samtalet gick bra och att de var söta barnen. Hoppas att du får denna familjen nu:)

Elin

Vad roligt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: