Aupair lista ~



Vart ska du åka?
Till Denver, Colorado, som ligger 7721 km ifrån lilla Skara.

Vilken organisation åker du med?
Jag åker med Skandinaviska institutet (länk), eller Au Pair in America som de heter i USA.

Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Jag hade ingen plats som jag absolut ville hamna på, så mitt i "smeten" blir nog alldeles perfekt.
Citat från mamman "Då har du ju nära till allt".. haha

Har du fått en familj?
Ja, familjen består av mamma, pappa och tre barn. Två pojkar på 11 och 9 år samt en tjej på 3 år. De har även en hund, Angela, som är 14 år gammal.



Kommer du vara med på något förberedelseläger?
Ja, jag kommer tillbringa de första 4 dagarna i New York där jag kommer gå på olika kurser och så.
Med andra ord så när jag åker den 18:onde maj så flyger jag till New York och sen den 21:a maj så flyger jag till familjen i Denver.

Vad ser du mest fram emot?
 Att få lära känna familjen och få hitta på massor av roliga saker med barnen. och kaaanske att få resa runt!

Vad fruktar du mest?
 Att jag ska få hemlängtan och att jag inte ska trivas hos familjen alls. Måste dock nämna att jag tycker att min familj verkar vara hur gulliga som helst, så jag tror inte att det är något som kommer hända. Men man vet ju aldrig?

Vill du prova på något nytt, t.ex. sport eller något äventyrligt?
 Vem vet? Jag har funderat på massor, men inget jag tänker berätta.
Dock skulle jag vilja bestiga ett berg, och runt omkring Denver finns massor.. Så det är väl något nytt som jag skulle vilja prova på!

Vad kommer du sakna mest?
 Att få prata svenska, min familj och vänner och alla rutiner. Men man kommer ju skapa sig nya rutiner där, men det är ändå någonting med hur livet här ser ut.

Kommer du åka på resor i USA?
Ja, det hoppas jag verkligen! Finns så många platser jag vill besöka, så det vore ju lite sorgligt om jag inte reste någonting.

 
Namnge tre platser du vill besöka:
- Alcatraz fängelset i San Francisco
- Grand Canyon
- Warrens occult museum, i Monroe (CT)

Hur kommer din resa dit att se ut?
Jag lyfter (ensam från Sverige) 10:20 mot Frankfurt, där jag kommer att byta plan till New York.
Kommer ha ungefär 1 timme på mig i Frankfurt att hitta till rätt gate, så jag hoppas verkligen inte på något krångel..



Helena

Så spännande! Hoppas du får en härlig tid där! :)

Boel

Himla intressant inlägg och kommer bli såå spännande att få följa din resa :D

jonna

Ska bli väldigt kul att följa din resa :)

Linnéa Alpsten

Gud vad spännande! :D

bookofems.blogg.se

grand Canyon är så coolt :D kan verkligen rekomendera det :D

Josefine

Åh vad roligt o åka iväg!

Lydia Elstig

Så spännande!

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Åå vad kul! :)

MALIN

Spännande! Det kommer bli så himla bra så :)

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Du är så modig. Hoppas allt kommer gå bra nu:)

Linnea

Åh vad spännande!! Hoppas du får det grymt!


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: