Receptskrivande ~

 
Jag har tillbringat större delen av dagen med att skriva ner mina favoritrecept i min receptbok, som jag fick av mamma i julklapp. Jag känner att om jag nu åker iväg till USA så vill jag ju ändå ha med mig recept hemifrån, och jag har ingen större lust att släpa med mig 10 olika böcker så därför samlar jag alla mina favoritrecept i en enda bok. Bra va? :) Enda nackdelen är ju att det tar ett tag att skriva. Jag har totalt gått igenom en hel bok, så jag har ungefär 2,5 bok kvar att gå igenom. haha

När jag vaknade tidigare idag hade jag även fått ett mejl ifrån värdfamiljen från match #3.
De frågade om jag hade möjlighet att skype:a redan imorgon, 6:30...
Då det är 9 timmars skillnad, så är det rätt svårt att hitta en bra tid. Så jag får gå upp runt 6 imorgon för att hinna förbereda mig och så. Men det ska bli kul :) Kändes ändå skönt att få svar såpass snabbt, och en intervju redan dagen efter. Min första match dröjde det ju 4 eller 5 dagar innan vi hade ett skypemöte. Men jag uppdaterar mer om hur samtalet gick efter mötet imorgon bitti :)

Vad har ni gjort idag?



Petra

Sv ja det var den

Petra

Sv ja det var den

Karin Lygnersjö

Vad spännande att prata med värdfamiljen! Du får skriva sen hur det giock o så :)

Sv: Jo lite både och, är både mitt värsta och mitt bästa år faktiskt..

Johanna Utterberg

Gud vad kul och spännande det låter! :)

sv: Jaa himla gott med fin frukost!

Olivia

Smart idé! Roligt att få åka iväg litegrann:)

Josefine

Mysigt!

Ida - foto & häst

åhh så spännande! hoppas de går bra :D
sv; visst är han det! :')

bella

Så fin blogg du har! om du har tid får du gärna titta in på min :) www.isabellamillings.blogg.se

Josefine ♔

Kul att det blev ett så snabbt resultat! :D Hoppas det går bra att gå upp vid 6 ändå ;)

Boel

Vad mysigt!
Lycka till med samtalet med värdfamiljen :D

Sv: Tack!

Elin

Åh vad roligt! Lycka till :)

Amanda Jona [SPONTAN]

Spännande med samtal från värdfamiljen! :)

Anna

Åh, vad kul att ha! :)
Svar: Tack snälla.

natalia

Roligt o spännande med samtal :D

Ida

Vad smart att skriva ner alla recept. Det hade jag inte tänkt på alls. Kanske något som jag kan ha i åtanke om jag kommer iväg någon gång.

Jag åker med Skandinaviska institutet /au pair in america så borde ju inte behöva göra klart au pair videon innan intervjun.

Linnéa Thell Jansson

Vad roligt med en egen receptbok! Det kanske ja också ska göra :)

Sara Ekman

Det är så bra med en receptbok med sina favoriter! :)

Emmy Lam

Hoppas att ni hade ett bra och uppiggande samtal :D

Madde

Kul att få med sig något hemifrån!

CAICAIS.BLOGG.SE ~

åh vad kul :) idag har jag bara slappat, haha.

emelie andersson

låter som en bra grej att samla alla goda recept och kul med USA :)

sv: tack så mycket, jag skulle vilja ha alla saker men jag får väl ta det lite då och då :)

Frida

Åh vad spännande och kul för dig! Håller tummarna! Kram

Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vilken bra bok du verkar fått i julklapp, sjukt bra med alla recept! :)

cecilia

men gud, blev ju inte alls sugen på tårta nu..

Ida

Du får denna kommentar för att du har deltagit i min veckans blogg och nu så har jag äntligen lottat ut vinnaren genom random.org, och det är 2 vinnare som vanligt. Gå in och kolla om du vann, annars kan du väl vara med igen? Hoppas att du får en härlig dag! :)
Länk till inlägget: http://alwaysida.blogg.se/2015/january/veckans-blogg-ny-omgang-3.html

~ Förlåt om du inte vill ha dessa men jag läser inte. ~

Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Nej men vad roligt!

♀ THE REVOLT ♀

Det är smart!^^ Då har du allt samlat!:D

Céline

Har också en liten receptbok!! Dock är den bara påbörjad än så länge, men det ska bli så kul när den är fylld med mumsiga recept! :)

Elin karlsson

Vad roligt!! :)

Johanna

Åh vad häftiga bakverk!! Har du gjort dem själv? :)

Ida Lindborg ♡

åh gud så roligt med receptbok! :D

Sv: tack så mycket :D


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: