Tornadovarning ~

 
och där kom min första tornadovarning. 15 minuter innan jag ska sluta jobba så börjar det blåsa och regna något otroligt, träden nästan låg ner för att det blåste så mycket. Helt plötsligt börjar det hagla och min lilltjej säger: Titta, det snöar ute! För det såg precis ut som snö på backen, som om vi helt plötsligt befann oss i december månad. Regnet och haglat ökade och fönsterrutan bara darrade för att det var så hårt tryck mot rutan. Helt plötsligt vibrerar min telefon och tornadovarningen är ett faktum. Det var bara att knalla ner i källaren och snällt sitta där och vänta ut allting. Tornadon nådde som tur var aldrig fram till oss, dock var det kaos i downtown då "ån" som rinner genom Denver höll på att svämma över för att det var så mycket vatten. Så visst har det varit en minst sagt intressant kväll.

Dagen har iallafall varit lugn, lämnade av mina pojkar vid deras kyrka då de ska iväg på camp tills på lördag. Så jag kommer bara att ha lilltjejen resten av veckan, men det kan nog bli bra det med. Imorgon jobbar jag mellan 12:30 och 5:30 varav 2 timmar så sover M så jag ska väl inte klaga. Fredag jobbar jag en 10 timmars dag så då får jag planera in något. Kanske ett besök på zoo:t? Var ju ett tag sen vi var där faktiskt.



Ida

Åh vad läskigt med tornadovarning. Extra läskigt när man samtidigt måste visa sig stark för barnens skull (om man egentligen skulle vara livrädd). Skönt att den aldrig nådde fram till er :)

SV: Jag har inte riktigt hunnit med att bli nervös än. Sysselsätter mig med så mycket som möjligt under dagarna så jag har inte riktigt tid att tänka på det.

Kohlers - Skönhet & Livsstil - Makeup Artist - Toppbloggare

Åh men gud vad läskigt! Tur att det gick bra iaf! :)

Netti

Vad otäckt men vilken tur att du blev varnad på telefonen så ni hann söka skydd!

Amanda

Fy vad läskigt, men så skönt att den aldrig kom till er!

Lydia Elstig

Oj vad otäckt!

Skogsraah ☾

Oj! Vad läskigt. Aldrig varit med om något sådant :/

Carolina Thoor

Både häftigt och intressant! :D men ändå läskigt!

Sv; okej skönt! :)

Carolina Thoor

Sv; tackar! Jag älskar det med :)

Cajsa Lindahl

Ja, visst är de!? :D
hoppas du får en grym torsdag, för det tänker i alla fall jag ha! :D

Jasmine

sv:
verkligen!

JosefinsDream - Följ mig när jag följer mina drömmar...

åh har två vänner som bor i Colorado. verkar fint där!

Malin

Sv: Tack så mycket! :) Jag är väldigt nöjd med mitt rosa hår. :)

Oj, vad läskigt! Men skönt att den inte
nådde fram till er.

Erika

Vad läskigt, inte något man är van vid i Sverige precis!

N

Vad obehagligt! Men tur att det inte riktigt nådde fram till er då!

Annelie

men oj vad läskigt! och intressant haha :D

Emelie

Vad kul att du är au pair i Denver, jag kommer att åka dit för att vara au pair nu i Juli. Vilken organisation åker du med? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: