Dags att börja plugga inför körkort igen.. ~

 
Något som många familjer vill när man kommer som au pair till USA är att man ska ta ett amerikanskt körkort. Detta är något som även min familj ville. Fast egentligen hade det inte spelat någon roll om de hade tyckt att det var nödvändigt eller inte, för lagen i Colorado kräver att man tar ett körkort där. Jag får köra på det internationella körkortet (som man skickar efter i Sverige) i 3 månader sen måste jag ha ett "Coloradiskt körkort". Så nu är det alltså detta som jag kommer fokusera på ända fram tills det är dags att åka i maj. Pluggar mycket hellre hemma så att jag bara behöver träna lite på körningen, men har koll på regler och så än att behöva plugga när man kommer fram också. Då är det så himla mycket annat man ska hinna lära sig, så då är det ju skönt att kunna körkortsteorin iallafall.

När det kommer till checklistan som jag publicerade för ett tag sen, klicka här för att läsa den, så har jag även hunnit fixa en fullmakt hos banken. Så när jag åker är det mamma som får ta hand om alla ärenden åt mig.



Tezzo

Nej, va roligt! Lycka till!

Erika

Vad skoj, men vad jobbigt att behöva plugga "igen" :)

Bambi

Det låter så otroligt spännande allt det där med colorado :D

Ida ♔ Foto

Ha en bra helg! :)

sofft.blogg.se

Spännande med nytt körkort ändå :D

Emma

Jag hatar allt som har med pluggande o göra, därför jag inte tagit mitt körkort innan, håller på me de nu :P

Alice

Spännande! vet du om det är lättare att ta kortet i usa eller i sverige?

bella

lycka till! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: