First day of school ~

 
Hej! Idag smygstartade jag skolan.. Varför säger jag smygstarta kanske ni undrar nu.. Resten av mina klasser börjar inte förräns nästa vecka så det blir alltså med andra ord en liten smygstart nu. Jag klagar inte över att ha sen start då det är skönt. Då hinner jag göra lite läxor osv utan att ha press på mig från alla klasser jag läser.

Efter min lektion träffade jag N, en svensk tjej som jag stötte ihop med under orientationen förra veckan. Vi köpte varsin kaffe, pratade lite om skolan och så innan vi gemensamt gick till busshållplatsen. Jag har varit lite osäker på att ta bussen till skolan då jag inte riktigt vetat vart jag ska gå på eller byta, då bussystemet här i USA är lite krångligare än i Sverige plus att det tar sån himla tid. Men det gick supersmidigt så bussen lär jag ta fler gånger. Ett stort plus är att halva vägen till/från skolan är gratis så jag behöver bara betala 2 dollar per resa.

Jag ska alldeles strax sätta mig och läsa igenom första kapitlet i kursboken i kursen jag startade idag (logiskt va?) så att jag har lite koll på vad vi kommer att gå igenom. Vi har läxinlämningar varje måndag så om jag orkar så kanske jag till och med börjar på läxan så att jag slipper tänka på den i helgen. Det hade varit väldigt skönt då helgen är fullspäckad redan som den är.

Vad har ni gjort idag?



Netti Starby

Vad smart av dig att du tjuvstartar skolan och vad bra att det var smidigt att åka buss :-D Kram

Julia Svensson

Skönt att åka buss!!

Emelie Andersson

Kan tänka mig att det är lite krångligare. Kul att du träffade en svensk tjej med :)!

Linda

spännande att börja plugga! Och vilken turatt du sprang in i N som du redan träffat, kan alltid vara skönt :-)

natalia

Härligt!

Anonym

Åh vad spännande 😀 lycka till med allt!

Släpp taget. följ flödet

Härligt! Spännande med först dagen :D

Hanna

kul ändå att komma tillbaka till rutiner :)

Mallan

Smygstartade också igår! :) Haha

Malin

Sv: Okej, jag har provat färgade mascaror förut och tycker de är kul och kunna variera sig. Så blev den rosa och lila. :)

Vad härligt med sen skolstart! :)

Misstossequeen

Fina bilder :)

Svar: Ja denna var riktigt bra :D Denna lermasken ska tydligen hjälpa mot bristningar med så ska testa på magen ikväll tänkte jag :D

NICOLE

Roligt! Hoppas det kommer gå bra :)

Linnéa

Haha den doftar ljuvligt, och även killarna på jobbet verkar gilla min victoria's secret body lotion :p​

Tilda Barkselius

Skönt att få smygstarta lite!

emelie

skola i usa lä mer spännande än at ha jobbat hela dagen!:D hoppas du hinner göra läorna i lugn och ro kram

Erika

Skönt att det gick så bra med bussen och att du nu har koll på hur den går :)

Denise

Snygga bilder!

Gabriella

Så skönt att få starta igång med skolan i förväg!!

Ida Lindborg ♡

men spännande, lycka till!

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Skönt med en smygstart :)

Flisan

sv: vad kul att du tkr det :D

åh va spännande :D

Michaela

Du är saknad fina vän <3

my

Bra att du börjar i tid :D

N

Skönt att börja med tid ändå!

corneliaeriksson.blogg.se

Skönt att kunna starta lite i lugn och ro :) Lycka till med allt!

Amanda Jona [SPONTAN]

Spännande! :D

Boel

Låter som en mysig dag :)

Sanna Widman

Så spännande! :) roligt att du träffade en svensk tjej och fick sällskap med bussen, skulle också vara orolig/förvvirad över bussen.

Ebba

Buss är himla smidigt! :)

Caroline

Skönt med en liten smygstart! Jag är dock avis på er som fick börja såhär sent, jag har redan gått i två veckor. Haha!

Josefine

Vad spännande! Skönt att ha hittat en svensk kompanjon också :D

Josäfin Andersson

härligt ändå att få lite försprång!

Amanda Lindstrand

Gillar collaget!

Amanda

Vad skönt att bussresan gick bra!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: