School orientation ~

 
Hej (eller ja, snarare godmorgon för er). Idag har varit ännu en lång och händelserik dag, där orientation för alla skolan 45 internationella studenter samlades. Vi gick igenom massor av information om visumregler, försäkring och vart man vänder sig om man behöver hjälp. Detta blandades med jeopardy och bingo. Orientationen avslutades med en rundvandring av campus som är sjukt stort. Kommer tappa bort mig totalt på tisdag när det är dags att börja skolan på riktigt. haha

Jag fixade även mitt skolkort, som ger en hel del rabatter på olika ställen runt omkring (bio till exempel) och hämtade upp mina skolböcker. Det är helt otroligt vad dyrt det är med böcker. Betalade runt 3000kr för 4 böcker, galet!

Nu ikväll hängde jag med J's pappa och hans flickvän över till hans pappas syster som fyller år idag. Kändes väldigt konstigt att möta en stor del av hans pappas släkt utan J där. Speciellt med tanke på att jag är väldigt tyst i nya situationer, haha. Vi sjöng och åt tårta innan vi så sakteligen gick hem igen. Tog då bilen över till J's jobb för lite kvällsmat. Så himla bra att ha en pojkvän som jobbar med mat så man inte behöver betala en förmögenhet för lite kvällsmat. haha

Nu ligger jag i sängen och ska alldeles strax göra mig redo för natten. J borde komma hem snart så då blir det nog ett avsnitt eller två av Scream. Vi började kolla på den serien för några dagar sen, och jag vet ärligt talat inte vad jag tycker om den än då jag tycker att den påminner väldigt mycket om Pretty Little Liars minus morden.
 
Har ni sett Scream och vad tycker ni om den isåfall?



Misstossequeen

Ha en fin dag 😊

Svar: Ja vi får ju hoppas att det följs 😉 annars blir det liv i luckan 😂

Julia Svensson

Hoppas du får en jättebra dag!

Linda

Att köpa kurslitteratur är ju så sjukt dyrt :(

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Aldrig sett den serien faktiskt :)

emelie

låter som en rätt schysst dag i skolan :D

Flisan

sv: ja jag älskar harry potter filmerna :D

åh kul :D

Malin

Sv: Ja, visst är den snygg! 😊 Har svarat i kommentaren under inlägget vart väskan är ifrån, gick inte att kopiera in länken.

Scream är en bra serie!

Emelie Andersson

shit vad dyrt med böcker!

Ebba

Åh jäklar vilken summa! :O

Boel

Låter som en bra dag :)
Scream är en grym serie!

Tilda Barkselius

Skönt att få en genomgång av allt som kan vara viktigt att veta, och perfekt att ha en pojkvän som jobbar med mat :)

Bambi

Inte sett Scream ännu faktiskt. En undran btw... har du möjligtvis någon typ sammanfattning av din historia här på bloggen? ^^ Är nyfiken men har sällan tid att läsa igenom många inlägg liksom.

Emilia i AZ

Hej! Såg att du kommenterat mig blogg. Var i Scottsdale är du? Jag är i norra Phoenix men jobbar i Scottsdale!

Amanda Jona [SPONTAN]

Spännande med orientation! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: