blodprover sucks.

Hejsan.
skoldagen var som vanligt helt okej.
Gick rätt snabbt.
Finns egentligen inte så mkt att berätta om just själva skolan, då det inte händer så mkt.

På esteten var jag tvungen att springa till UM för att få en remiss till vårdcentralen.
Annars kan de ju inte sticka mig, uhu.

På spanskan fick jag ledigt, för att kunna gå och ta blodprov.
MEN DET VAR ETT PROBLEM.
eller två kanske, haha.
Jag hade ingen som helst bedövning, så detta var första (det på UM räknas inte) gången jag blev stucken utan bedövning, när det gäller blodprover alltså.
& de hittade inget blodkärl, har tydligen små och ''fina'' blodkärl som bara försvinner.
De försökte verkligen med allt, gamla som nya knep för att hitta blodådrar att sticka i.
Det tog ungefär en timme och då hade de stuckit 3 gånger (1 gång i ena armen och 2 gånger i andra) utan att få ut något blod, & det var även 3 sköterskor som försökte hitta blodådrar, men utan framgång.
Så jag fick Embla plåster (bedövningsplåster) så att jag kan komma tillbax dit imorgon.
För då är jag bedövad och slipper känna något.
Då kan de sticka mig millllllljoner gånger, fast då finns det ju även en nackdel.
Jag kommer se ut som en pundare & det är ju inte så roligt!
hahaha!
& ni kanske har förstått att jag har en sorts stick fobi.
Uhu.




Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: