Hej igen.. (filmtips!)

Nu har David åkt hem, för ungefär 2 och en halv timme sen.
Innan jag satte mig här så fick jag ur all ren tvätt ur klädkammaren och sorterade den.
Varav att jag inte uppdaterar förens nu.

Skulle blivit mobiluppdateringar under dagen igår - men glömde helt bort mobilen då jag knappt hade den på mig och vi kollade typ bara på film. & grillade.


Eden Lake är en intelligent, tät och oerhört brutal skräckfilm av nya stjärnskottet James Watkins. Det unga paret Jenny och Steve planerar att tillbringa en romantisk weekend tillsammans vid en idyllisk sjö i skogen. Friden störs dock av ett gäng barn och ungdomar som trakasserar dem.

När Steve vågar konfrontera dem trappas våldet upp och helgen förvandlas till en levande mardröm. Jenny lyckas fly in i skogen och hamnar i en djävulsk katt-och-råtta-lek med de sadistiska barnen. Tills hon bestämmer sig för att inte längre vara ett offer...

Filmen får 5 av 5. Den är helt klart sevärd med tanke på att det som Jenny & Steve råkar ut för kan hända vem som helst! Jag tycker faktiskt att alla ska ta sig tid att se den, oavsett om man gillar skräck/thriller eller inte, för den är inte läskig på det sättet, dock är den är kusligt bra gjort och väldigt lik en helt vanlig dag som kan sluta helt fel..


Filmen är en skruvad parodi på Mupparna. Filmen bjuder på grov humor för den okänslige då karaktärerna knarkar, har sex och handlar på svarta marknaden till höger eller vänster samt självklart splatter i en äkta Peter Jackson-anda.

Filmen får 1 av 5. Den var inte bra någonstans, den var verkligen så tråkig att jag somnade! Se den inte om du verkligen inte gillar sådana filmer.


Västfronten 1917. Tio brittiska soldater har kommit ifrån sitt Y-kompaniet och är plötsligt vilse i gryningsdimman långt in i fiendens territorium. De söker skydd i en tysk skyttegrav och tar en övergiven tysk soldat som gisslan, samtidigt som de försöker förstå vad det är som gjort honom så skräckslagen. Runt omkring dem i den övergivna skyttegraven ligger döda soldater – flera av dem mördade av sina egna. Snart börjar en efter en av de brittiska soldaterna bli galna och döda varandra. Den yngste av dem, 16-årige Charlie Shakespeare, är snart den ende med sinnet i behåll. Men han vet ännu inte vad det är för skräck som omger dem. Det enda han vet är att de inte är ensamma…

Filmen får 3 av 5. Den var helt okej, dock var slutet inte så bra då man nästan var tvungen att gissa sig fram till vad det egentligen var som skulle hända. Men den är helt klart sevärd! :)


Jeff Talley jobbar som förhandlar åt polisen i Los Angeles. Vid en gisslansituation misslyckas han att få kidnapparna att ge sig och tre människor dör. Talley tar på sig skulden för det inträffade och flyttar med familjen till Bristol Camino i Ventura County där han blir polischef.

Ett år efter händelsen inträffar en ny gisslansituation. Två tonåringar och deras mystiske partner Mars Krupchek gör inbrott hos den förmögne Walter Smith och tar Smith och hans två barn som gisslan. Polischef Talley känner olust över att bli påmind om sitt tidigare jobb och lämnar över ansvaret till andra.

Det visar sig dock att Walter Smith har sysslat med pengatvätt för ett kriminellt gäng med olika skalbolag. Alla bevis finns samlade på en DVD-R hemma hos Smith. Det kriminella gänget är angeläget att denna skiva inte kommer i polisens händer och tar Talleys familj som gisslan så att denne trots sin olust måste återvända och förhandla med kidnapparna. För att rädda sin egen familj måste han lyckas denna gång...


Filmen får 3 av 5.


Barnen tar över styer en dag i en liten stad i USA och de dödar alla som är över 19 år. Ett ungt par kommer på genomresa tre år senare och de hittar en mördad pojke. Kvinnan fångas emellertid av barnen för att offras till
Gud på majsfältet.

Filmen får 4 av 5. Sett denna film minst en miljon gånger, men inget går upp emot en gammal skräckfilm av Stephen King från 1984. Detta måste nog nästan vara en klassiker? Iallafall, riktigt bra även om effekterna verkligen är datagjorda. Men sånt får man ta! :) Inte sett den? Se den!


& med dessa 5 filmer säger jag,
Vi hörs senare!




Boosse

meet the feebles! undrar om inte jag o walti hyrde den när vi var 12-13 år!

bio i veckan, yes säger jag!

Beatrice

Kul att du vill vara med och tävla! :D

Mikaela

Svar: Haha, men visst är dom härliga? Jag älskar att bjuda på mig själv, få andra skratta. Speciellt den sista bilden. Den är ju fruktansvärd xD

Men stort tack iallafall. Ha en bra kväll du :D

Fellie ♥

sv: aww tack :) visst e haan :D

Nini

Sv: ahah , okej . ^^

amanda

ställ en fråga i min frågestund? puss!

http://amandaluu.blogg.se/2010/july/fragestund-till-14-juli.html#comment

Nathalie <3

sv: inne på msn och kollar runt på bloggar:)

Nini

Hihi, okej XD

liindblaads

ahh men det e bra :)

A D A | | A D A D A . B L O G G . S E

Hejsan! :)



Om du anser att detta är spam eller liknande så är det bara att ta bort kommentaren och så ber jag om ursäkt.



Jag deltar i en fototävling och vill så hemskt gärna vinna systemkameran som står på spel. Har drömmar om en riktigt bra kamera men har ej råd.



Jag skulle bli så otroligt lycklig om du hjälpte mig genom att rösta här: http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=804 Det tar endast 2 sekunder och jag skulle bli jätteglad! :)



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=804



Man kan rösta varje dag!



Kram sötnos, och ha en bra dag!

Adara - teckningar, foton, drömmar

Härligt! :D Jo min var också bra! :)



Har nog inte sett någon av de där filmerna.. Vill verkligen se den sista - är en Stephen King fantast. ;)

Malin

svar: ja, eller hur :D



Vad tycker du om sakerna jag har beställt från Nelly.com? :D

E M M A

sv: okej, ska sova :P

haft en bra söndag? :)

Malin

svar: javisst är dom snygga :D Jag gillar väskan mest, men ville utnyttja presentkortet till fullo och beställde även lite fina örhängen :D

nicole

sv: Man tackar :D



haft en bra dag?

/Shoppaholly

ELiN

Nemen gud! jag såg den där children of the corn och jag förstår inte hur du tänker där. den va ju askass! fanns inget bra med den! Blev aschockad över din recension :S

Fellie ♥

sv: :D

m y y s a n o l s s o n

jag ska jobba på ett äldreboende.. inte det roligaste direkt, men fick ett erbjudande ifrån komunen :)

ELiN

sv.



ja, men jag brukar kolla på hans filmer oxå men den filmen var nog en av hans sämsta tror jag!

simone

eden lake är tragisk :(


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: