Lunch

Hej igen!
Jag har precis kommit hem från brors skolavslutning.
Det var fint, precis som skolavslutningar brukar vara.
Deras rektor berättade en historia som nästan fick mig att börja gråta.

Det handlade om en affär som sålde hundvalpar.
En liten pojke kom in och ville köpa en, men han hade bara 25 kr.
Han bad butiksbeträdet att få kolla på hundarna iallafall och när butiksbeträdet visslade kom det 5 st söta små hundvalpar. Efter en liten stund kom även en sjätte hund haltande och det lille pojken undrade varför hunden haltade. Butiksbeträdet sa att hunden hade fötts sån och aldrig skulle bli som de andra valparna. Den hunden ville pojken ha, men han hade inte riktigt råd med den nu. Biträdet sa att pojken kunde få hunden helt gratis. Då blev pojken arg och sa att han minsann skulle betala för valpen, den var ju lika mycket värd som alla de andra! Han kunde betala 25kr nu och betala 5 kr per månad tills hunden var avbetald. Då blev biträdet också småarg och sa att hunden ändå inte skulle kunna leka, hoppa och springa som alla de andra hundarna. Men då lyfte pojken upp byxbenet och visade sitt ben, där hade han en metallskena som hjälpte pojken att gå. Pojken sa: Det gör inget, jag kan inte heller springa. Alla behöver någon som förstår en.


Det är ju faktiskt sant, alla behöver en vän (människa eller djur) som förstår en, som man kan älska!
Så den historien gjorde mig rörd.

Efter skolavslutningen gick jag och Mamma och käkade lunch på Mangos här i stan.
För mig blev det en vegetarisk pastarätt med stekta grönsaker till.
Men usch, den var skitgod och så - men fy vad stark!


Mamma <3


Sallad


Riktigt gott vatten, bubbelvatten med jordgubbsskivor i!


Pastarätten, hur god som helst!


Nu ska jag fixa mitt hår, ska lägga i lite färg i den "lila" slingan, har färg som är miljövänlig och inte alls sliter på håret. Så ska försöka få i lite sån färg där. Får se om jag lyckas!
Men ha en fortsatt bra dag och så hörs vi antagligen imorgon (om jag inte orkar lägga in bilder här ikväll).
Dock vet jag inte när jag lägger in bilderna imorgon, ska på anställningsintervju imorgon!
Nej, det är inte så allvarligt som det låter ;)





Jimmie

jaha okej :)

najs :D



vad ska du göra i sommar? :D

Jimmie

Jaha okej :) najs :D

jag ska ochså till göteborg:) lykekil eller vad de heter :P

vad sa du jobba me?:)

Jimmie

jaa sen ska vi till usa och canada och danmark och sen får vi besök från norge och lite så :)



jaha okej vart bor du?:P

Jimmie

jaaa det blir nog bra:) 'vart bor du? :)

Matilda

Sv: Tack så mkt :)

V e v v e A n d e r s s o n ♥

fan va ung din mamma ser ut! :)



sv; la upp en beskrivning nu :)

Jojjo - JojjosLillaLiv!

Eeehh..



Joo??! :O

Daniel

Nami så gött.. å starkt ska det ju va vetja! :)

Sophie

Eller hur :p


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: