nationellt prov i engelska

De gick faktiskt förvånansvärt bra.
Trodde att de skulle va skitsvårt & att jag skulle faila totalt.
Kändes jättekonstigt ibörjan eftersom jag inte visste vilken av de två jag skulle skriva om.
Dorrime, anima.

Dagen har flytit på som ett moln, suttit o glott på Adam o Eva, lilla jönssonligan & Björn Gustavsson som bebis med Malin. Vart en allmänt tråkig dag.

Cheesecake gjordes på hemkunskapen & den ska ätas imorgon.
Jag & Klara gjorde värsta tabben, missade helt att vi skulle ha digestivekex underst så de fick ligga överst.
Så snyggt (Y) XD
Men nu vet vi iallafall vilken som är våran :D


Recept!
8 digestivekex (minst)
3 dl vispgrädde
2 rågade tsk vaniljsocker
100 g (minst) philadelphiaost
3 äggulor
2 dl socker

Smula kexen för hand i en bunke. Vispa grädden ihop med vaniljsockret i en bunke och vispa äggulorna med sockret i en annan.
Tillsätt philadelhiaosten till äggulorna och sockret och vispa lite till.
Blanda ner grädden, och rör om ordentligt med en slev.
Häll smeten i en frysbar form och varva den med digestivesmulorna.
Avsluta med ett täckande lager digestivesmulor.
Frys i minst 5 timmar.
Servera gärna med färska bär, t ex hallon.

 




Boosse

Nu gjorde du mig sugen på glass m degistive!

Boosse

Förlåt buhu snyft :)

Nepp det är imorrn serru :)

Mollie

Mums...



Nu blev jag sugen på Kaaakooor :D:D

Mollie

Haha aa :D:D Och så extremt nyttigt också ;D;D



Men har inga kakor hemma :( Nu blev jag deppig.. xD

Mollie

Sv. Haha, aa kanske xD



En gång bakade jag och min kompis kladdkaka och till det åt vi kladdkakesmet :P



Var extremt trött på kladdkaka länge efter den dan xD

Ellinor :)

vad valde du att skriva om på engelskan :) ??


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: