Aliens / varelser från yttre rymden

Jag är nog rätt vidskeplig, för jag tror nog på det mesta.
Allt från andar till utomjordingar. (nej, tror inte på näcken, troll och häxor).

Men idag tänkte jag skriva om utomjordingar.
Jag tror inte att vi är ensamma här, jag tror att det finns fler levande varelser på planeter i universum.
Det skulle vara det mest logiska.
Dock tror jag inte att det finns här på någon planet som ligger i Vintergatan, för då borde vi ha upptäckt det med tanke på allt vi redan upptäckt.
Jag tror dock inte att de är så elaka som de framställdes i filmen igår (närkontakt), varför skulle de vara arga på oss liksom?
Vi har väl knappast gjort dem något?

Det finns ju olika upplevelser som människor råkat ut för som anges i närkontaks grader.
Tänkte dra de fem olika;
Närkontakt av första graden: Åsyn av en utomjordisk farkost
Närkontakt av andra graden: Åsyn av fysiska spår från en utomjordisk farkost. Det kan handla om atmsfäriska fenom eller slitage på marken.
Näkontakt av tredje graden: Åsyn av utomjordiska varelser i eller utanför farkoster.
Närkontakt av fjärde graden: En människa blir bortförd av UFOn eller utomjordingar.
Närkontakt av femte graden: Närkontakt som resultat av ett medvetet kontaktsökande från människors sida.

Jag tror nog att polis/larmcentralen får in många samtal om att människor har sett en utomjordisk farkost och det vore inte så konstigt om det vore sant. Ifall vi inte är ensamma i universum så skulle även vi vara väldigt nyfikna ifall vi hittade en planet med levande väsen på, en helt normal reaktion med andra ord.
Även vi här på jorden skulle ha gjort samma sak om vi hittat en planet med konstiga icke-människor på.
Så varför skulle det vara så konstigt egentligen?
Varför skulle människor som sagt att de sett en utomjordisk farkot hamna på ett mentalsjukhus för det.
Eller varför skulle en människa hamna på mentalsjukhus om de säger att de sett en utomjordisk varelse?
De är väl också nyfikna?
De har ju hittat en planet med levande varelser, som inte ser ut som de själva.
Varför skulle de inte kunna gå ut utanför farkosten för att uppleva det som vi upplever?
Är det för att de är icke-männskliga?
Väx upp liksom..

Jag har aldrig hört talas om att en människa blivit bortförd va utomjordingar.
Inte förens igår, då en flicka (i filmen/dokumentären) blev bortförd och hon har ännu inte hittats, trots att det gått över 10år. De har inte hittat ett spår av henne och de tror inte när mamman säger att dottern blev bortförd av utomjordingarna. Inte ens hennes son tror henne. Även om han såg att systern var borta och såg hur rädd och ledsen hans mamma var.


Jag tror nog att många tänker på något i stil med den här när man säger utomjording.
Det kanske skulle vara det mest logiska om det nu finns bilder på dem.
Kanske ser de ut så, kanske inte.
Det är det nog ingen som vet, kanske finns det olika slags utomjordingar?
Ungefär som här, Vita & de som är lite mörkare.
Fast dem är nog inte vita och svarta?
De har någon annan färg, fast vad vet jag inte.

Tror jag hörde någonstans att forskare hittat en planet som var väldigt lik våran planet och där kanske det lever utomjordingar?
Det är kanske därför de kan gå på vår jord utan att behöva någon annan sorts gas för att kunna andas.
Det är kanske därför de också har en näsa som liknar våran, titta på formen på bilden, 2 små hål att andas med.
De är nog inte så olika oss, iallafall inte på insidan. De har säkert också känslor, kan skratta och gråta.
Kanske sitter det en miljon utomjordingar och surfar på deras internet just nu?
Läser varandras bloggar och lever precis som vi?

Vem vet?
Kanske möts vi en dag?
Kanske kan vi lära oss av varandras kunskaper och leva i frid med varandra?

Vad tror du?
Tror du på att finns andra varelser?
Varför/Varför inte?
Har du varit med om något oförklarligt någon gång?



FLORENCE

Sv: Ja, det är verkligen jättehemskt. Man har svårt att tro att det verkligen har hänt.

MissCM

sv: ja visst var den! den är skitsnygg tycker jag :D


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: