Love and other drugs - bra eller dålig?


Var ju och såg på Love and other drugs igår med 3 vänner, på Bergakungen i Göteborg.
Flera av er ville att jag skulle skriva om filmen.

Handling:
Jamie är en slipad säljare inom den cyniska läkemedelsbranschen. Med sin charm och skärpa gör han succé och inget verkar stå i vägen för hans lysande karriär. Tills han möter Maggie, ett yrväder vars enda fokus ligger i att ta tillvara på allt vad livet har att erbjuda. Jamie blir förälskad men är han villig att ge upp sina drömmar för en kärlek som omöjligen kan ha en framtid?

Skådespelare:
Anne Hathaway, Jake Gyllenhaal, Hank Azaria, m.fl.

Genre:
Komedi, Romantik

Vad tycker Kimmey?
Filmen var grymt fin. Den hade nästintill allt - man satt och skrattade nästintill hela tiden, man grät en skvätt och samtidigt fick man uppleva kärleken. Kärleken mellan en frisk och en sjuk människa.
Det är rätt kul att få följa Jamie från en tönt i det nya arbetet till att bli jättepoppis bland tjejerna (och killarna för den delen) pga att han börjar sälja ett speciellt läkemedel. xD
Kan ju tillägga att det är rätt mycket sex i filmen också, haha ^.^
Jag skulle lätt kunna se den igen, och det borde ni också göra!







Filmen får 4 av 5 blåsfiskar



Anonym

Kjempe fin blogg du har hilsen en norsk blogger



danian.blogg.no

Anna

SV; :) Händer hos dig nu dÅ?

feztis

Verkar vara en bra film!



Har varit i skolan men slutade tidigt så nu är jag hemma och tar det lugnt, ska tvätta i eftermiddag, hämta barnen och ev. åka och handla lite beror på vilket humör barnen är på haha vad ska du göra då?

khangkheng´s

bra film!

Jessica

Hej! :)



Tillsammans med ett smyckesföretag har jag nu designat mitt eget armband i läder som man nu kan köpa för bara 99 kr, kolla gärna in och säg vad du tycker :) Tack!



http://www.jessi.se

Emmie

sv: Idag har vi städdag hemma :) Vad ska du träna för något? :)

Anna

SV: nice med bloggen på lexionen :) fixar lite :)

Anna

SV: Ja men precis :D

feztis

Låter roligt.. träningen alltså :p

Hny

:) vilken fin blogg du har

kolla gärna in på min och se om du gillar den.

Följ mig gärna via bloglovin =D Kram

Astrid

ååh måste se den!

Brunett-Mirre

Svar: den verkar bra men jag är för ung ;) det är toppen här, görs ikväll? /kram<3

Emmie

sv: Härligt :)

Josefine

så bra.. vad händer i helgen då? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: