Västtrafik kan ta sig i arslet!

Jag kom fram till skolan för en halvtimme sen! (12:30)
Jag skulle varit framme vid 9!

Jag hade en hemsk morgon redan imorse.
Jag tappade bort mitt busskort på bussen efter att jag stämplat in! Var ju tvungen att köpa ett nytt.,. Så då spärrade jag kortet och sen när jag skulle gå av bussen så hittade en kille kortet! Great, det betydde att jag fortfarande var tvungen att köpa ett nytt eftersom mitt kort var spärrat. Men mamma ringde till västtrafik och så låste dom upp kortet igen. Så då blev min morgon bättre.

När vi väl var i alingsås (en halvtimme var till Göteborg) stod vi stilla i 35 minuter! pga av ett signalfel. När vi väl fick rulla igen så åkte vi väl i 5 minuter så stannade tåget igen i 20 minuter!!! Sen så fortsatte det tills vi kom till en station där lokföraren sa att vi skulle få ersättningsbussar. Sen helt plötsligt så kunde de inte fixa det så då var vi tvungna att backa tåget tillbaka till Alingsås! Där skulle första bussen komma vid 10 och vi var där vid halv tio. Great! Inte nog med det så kom det bara mer och mer folk. Regnet öste ner också.
Efter en timme, runt halv elva - tjugo i elva så fick jag tag på en plats på bussen.

Fick springa som fan för att hinna med bussen till skolan, annars hade jag suttit på den nu. Och missat massa.
Jag är så jävla trött på västtrafik. Ingen info eller ngt alls!

VÄSTTRAFIK & SJ, NI UNDRAR VARFÖR FOLK ALDRIG ÅKER MED ER??!
KONSTIGT..


Hade det inte varit för att jag var tvungen att åka med västtrafik för att ta mig till skolan hade det varit SISTA gången jag åkte med dom på ett BRA tag framöver!!

Västtrafik, ta er i arslet!




Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: