Hejsan kompisar.



Jag har varit så grymt trött att jag knappt inte ens orkat sätta mig vid datorn när jag kommit "hem". All tid som jag suttit vid datorn har gått åt till att pilla på den nya designen som förhoppningsvis kommer upp snart. Är några små grejer kvar som ska fixas. Jag ska bättra mig och svara på era kommentarer redan ikväll, inte en dag försent va?

- I Måndags fick jag hjälpa till och städa burar, något som var särskilt viktigt att tänka på var att man städade med en "ren" och en "smutsig" hand och man fick absolut inte använda den rena handen för att göra något "smutsigt jobb". Jag fick även en kort rundtur över hur stället såg ut. Det var inte alls lika stort som på någon av de andra avdelningarna.
- Igår fick jag se hur man gjorde rent i stora bubblor med burar. I bubblorna finns inga bakterier alls eftersom de djuren som bor här inte har något immunförsvar alls. Sen fick jag hjälpa till att sortera musungar, så nu är jag numera Kung Kimmey - expert på att se skillnad på hanar och honor.
- Idag har jag fortsatt att sortera möss, så nu är jag ännu mera expert ;) Jag har även fått lära mig att skriva burkort och djurkort som sitter på varje bur, efter ett tag hade jag även bemästrat denna svåra konst.



Ska alldeles strax ställa mig och laga mat, vegetariska kycklingbitar i sås med pasta.



Länk till alla som svarade rätt på frågan om sidan.
- Stora Syster Yster
- AMNI
- Johanna Christoffersson



fanny jönsson

sv; :)

ha en fin kväll !

Stora Syster Yster

Vilken otroligt snygg bild =)

Ser med spänning fram emot den nya designen.

Hoppas du får en riktigt bra dag imorgon oxå. Kanske blir du kung på ett nytt område ;)

AMNI.SE

grymt kul med ny design! :D ser fram emot det, även om jag gillar din nuvarande :)

Ida - Om mitt liv, samt om min pappa med en hittills okänd sjukdom..

KONY 2012, gör skillnad! Ta bara 30 min av din tid och se filmen.. Tillsammans kan man hjälpa till och göra skillnad för barn i Uganda som blir kidnappade och används som soldater eller sexslavar..



http://idaliciouss.blogg.se/2012/march/kony-2012-gor-skillnad.html#comment

Anonym

sv; har precis uppträtt!! :D

vad blev de för mat?

Anonym

Hej ! Va gärna med i min Dagens blogg tävling,

det hade vart SKIT KUL om du va med!

http://saandriiiee.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-1.html#comment





Johanna Christoffersson

SV: Nämen gud så trevligt ^^

fanny jönsson

sv; Tack ! :)

Allt bra idag ?

kram !


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: