Årsutmaning v.17 ~

114. Om du grävde ner en tidskapsel idag, vad skulle du lägga i den?
Vad är en tidskapsel?
(Wikipedia: "En tidskapsel är en behållare som innehåller föremål avsedda att dokumentera samtiden för en framtida upphittare, som gärna utplaceras i samband med grundstensläggning för ett byggnadsverk")

Jag skulle lägga i bilder på mig och mitt liv, så att personen som hittade kapseln kunde få sig en hint om hur vi stenåldersmänniskor levde på våran tid.

Alívio Imediato | via Tumblr

115. Länka en blogg / person du hoppas få följa i många år till


116. Hiss & Diss - Framtiden
Hiss
- Saker går framåt och utvecklas.

Diss
- Större miljöproblem, om vi inte gör något åt saken nu.
- Man blir äldre.

117. 5 saker du tror kommer vara annorlunda om 50 år.
Jag tror ju att allt kommer vara annorlunda om 50 år, men okej då.
- Bilar (utvecklingen går framåt hela tiden)
- Mobiler (behöver jag ens förklara?)
- Datorer (behöver jag ens förklara?)
- Hus (man har säkert kommit på något nytt sätt att bygga hus på)
- Jobb (större arbetslöshet och mer robotar)

Space Bound | via Tumblr



Linnéa

Gillar sånna här inlägg <3

Michaela

Vad söt du är <3

milina.blogg.se

vill inte veta hur dagens ungdomar är om 50 år haha.. 5åringar kommer ha sex och supa..

natalia

Bra skrivet!

Felicia

Fin blogg tjejen! Jag har massa nya träningstips och supernyttiga "godisrecept" på min blogg som ifall du är en av alla som börjar träna inför beachen 2014 så borde du kolla in alla mina tips :D (www.fames.se/felizas)

Johanna - A dream as a model ♥

sv: Tack :D

emelie andersson

sv: åh usch, tur att du snart är frisk :)
jag är också på bättringsvägen efter att ha varit på akuten två gånger :/

Moa

Håller med dig om allt, allt går verkligen framåt dock inte mycket inom jobb och miljön.. vilket som är det viktigaste :/

Annster

Riktigt gott.
Rekommenderas :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: