Sammanfattning: Matchningsprocessen ~

http://pix.epodunk.com/locatorMaps/ny/NY_1399.gif
Match #1
Familjen bodde ca 30 minuter utanför New York och hade 2 flickor, 0 och 5 år. Jag pratade med mamman en gång, vilket kändes ganska bra. Sen skulle vi mejla vidare, vilket inte gav så mycket då mamman var långsam på att svara på mejl och några dagar innan jul skulle hon prata med mormorn och se om hon kunde prata med mig då det ändå både mormorn och farmorn bodde hos familjen. Så det var ju viktigt att det skulle kännas bra där också. Då svarade jag att jag gärna ville prata mer med värdfamiljens föräldrar, men efter det hörde jag aldrig något mer från familjen. Det tog emot lite i början, då den första familjen man matchar med alltid är något speciellt. Men jag tror att det var lika bra att det blev som det blev, då jag skulle ha haft väldigt mycket ansvar och framför allt jobb med den ena flickan då hon hade speciella behov.


http://pix.epodunk.com/locatorMaps/dc/DC_9085.gif
Match #2
Familjen bodde i Washington DC och hade en dotter på 16 månader samt en dotter som var väntad i slutet på december. Jag mejlade mamman, två gånger, men fick aldrig något svar. Antagligen matchade familjen med någon annan.


http://pix.epodunk.com/locatorMaps/ca/CA_10442.gif
Match #3
Familjen bodde strax utanför Los Angeles och hade en flicka på 1 år. När jag läste brevet om familjen (där det inte fanns så mycket info) så kände jag bara nej, nej och återigen nej. Men jag valde ändå att skypea med familjen, vilket jag är superglad över att jag gjorde. Detta var en familj som jag gick och hoppades på då jag tyckte om dom så mycket efter att ha pratat med dem. Familjen skulle prata med några andra au pairer också, men de ville absolut ha mer kontakt med mig. Det gick en vecka och jag hade fortfarande inte fått något svar, så jag mejlade för att undersöka läget. Fick då till svar att de fortfarande pratade med andra au pairer men att jag låg på "Topp3-listan". Jag tänkte inte så mycket mer på det och ännu en vecka gick. Då kände jag bara att nej, nu vill jag ha ett svar, så jag mejlade ännu en gång. Fick då till svar att mamman precis skulle skicka iväg ett mejl till mig då dom valt att matcha med en annan au pair. Men då kände jag ändå innerst inne att jag hade lämnat familjen bakom mig, och att om de nu hade tyckt om mig så mycket så skulle de ju inte velat prata med så många andra au pairer samtidigt.


http://pix.epodunk.com/locatorMaps/ny/NY_267.gif
Match #4
Familjen bodde 45 min utanför New York och hade 3 döttrar på 4 och 2 år samt 6 månader. Mamman jobbade bara deltid och var hemma större delen av tiden. Familjen hade så mycket regler om allt och inget, samt var emot tatueringar och piercingar. När mamman fick reda på att jag hade tatueringar var det bara tack och hej typ. Jag är dock glad över att mamman sa nej så att jag slapp säga det, för det här var verkligen en familj som jag kände att om jag skulle bli placerad här, så skulle jag inte åka. När jag och mamman pratade på skype, så kände jag liksom inte att hon lyssnade på vad jag sa för det enda hon gjorde var att prata och leka med barnen. Och helt från ingenstans så började hon läsa en bok för ett av barnen. Jag känner liksom att så gör man inte, när man ska försöka göra ett gott intryck för en kommande au pair.. Men det är bara min åsikt.

http://pix.epodunk.com/locatorMaps/ma/MA_3057.gif
Match #5
Familjen bodde 1 mil utanför Boston och hade två söner på 1 och 5 år. Jag gillade familjens brev och det kändes bra tills jag började prata med dem. De hade aldrig haft en au pair innan och var lite osäker på allt kändes det som. De frågade mig vad andra familjer hade för regler och dylikt. Pappan var trevlig men det var någonting med mamman som inte kändes helt hundra. Hon jobbade också bara deltid, så det var rätt viktigt att det kändes bra med henne. Efter samtalet fick jag ett mejl om att det inte hade känts helt hundra från deras sida, så de ville leta vidare. Detta gjorde mig ingenting eftersom, som sagt, det inte kändes helt hundra med mamman.


http://pix.epodunk.com/locatorMaps/ca/CA_10615.gif
Match #6
Familjen bodde utanför San Fransisco och hade två barn, 9 månader och 2,5 år. Mycker mer än så vet jag faktiskt inte om familjen, då vi skulle ha skypeat men familjen ställde in intervjun då de valt att matcha med någon annan.


http://pix.epodunk.com/locatorMaps/co/CO_9430.gif
Match #7 (Min familj!!)
Familjen bor i Denver, Colorado och har 3 barn: två sönder på 8 och 11 år samt en flicka på 3 år. Vi pratade faktiskt två gånger på skype, en gång pratade jag med barahttp://publishme.se/bimbolie.blogg.se/entry/ mamman och pappan och den andra gången fick jag även prata mer med barnen och ställa lite frågor till dem samt svara på frågor från dem. Det kändes bra redan från första början och när jag fick frågan om jag ville bli deras au pair så tvekade jag inte en sekund. Idag är det 89 dagar kvar tills jag sätter mig på planer och 92 dagar tills jag får träffa familjen, och jag längtar! Men samtidigt har det inte riktigt sjunkigt in än att jag faktiskt ska åka, tror inte riktigt att jag fattar vad som händer förrän jag står där på flygplatsen i maj och ska säga hejdå till min familj.



N

Vad roligt att du hittade din familj tillslut, kommer bli jätterolig upplevelse!

Viktoria - Gravidblogg

Vad roligt att du hittat en familj som passar dig, det kommer säkert bli helt underbart där :)

Celine

Alltså gud så spännande!

CAICAIS.BLOGG.SE ~

Så härligt att du hittade den familjen som du ville åka till, så spännande :D

Amanda CL

oj så spännande :D

bookofems.blogg.se

vilket spännande äventyr du har framför dig!! :D

Tea

sååå spännande!! :D

SV: åh men tack så mycket söta du hihi! kraaam <3

Anna

Åh, vad spännande det låter. Och skönt att du hittade en så bra match tillslut :)

natalia

Spännande :D

Sara Ekman

Åh vad kul, hoppas du kommer trivas! :) Jag har varit i Denver, jättehärlig stad och cool natur i närheten :)

Malin

Sv: Ja, de är de verkligen. :)

Vad spännande!

NICOLE

Så roligt att läsa om dina matchningar!! Vilken resa du har framför dig :D

Josefine

Roligt med massa olika platser i USA! Skulle också vilja ha de matchningarna ^^

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Lite tråkigt att det inte funka bland de andra, det är ju som du säger speciellt med de första. Jag fick nästan en plats som volontär i Tyskland och Spanien, men de hörde aldrig av sig igen och jag mejlade flera gånger, men varken jag eller min sändare fick svar, så jag antar (eftersom volontärarbetet redan har börjat nu) att jag inte blev antagen. Det var synd, det tog emot så mycket. Men det är bara att försöka igen när jag har mod till det. Jag är glad att du äntligen har hittat en familj det känns bra med! Lycka till med allt! :)

Karin Lygnersjö

Vad roligt att du hittade rätt! Förstår att det känns overkligt!

Sv: Jo absolut men dom dåliga dagarna är betydligt fler än dom bra hos mig tyvärr...

Boel

Gud vad roligt och spännande :D

Sv: Taack :D

Liborius

såå himla spännande och roligt:D

Flisan

sv: fick bara en grej såld hehe :P

KassandraPalma

åh så kul!

Carolina Thoor

Spännande! Det är många som är sugna på det här au pair har jag sätt. Men kul, hur länge ska du vara borta i den familjen då? :)

Sv; Ja, det var gott!

Jag måste ursäkta min dumma, knäppa kommentar fredagen den 13 februari. Jag hade skrivit att min bror föddes på en fredag och du kommenterade och sa att det var en söndag. Jag har alltid hört att min bror föddes på en fredag, därför skrev jag tillbaka att du hade fel men i självaste fallet var det jag som hade fel ^^, du kanske inte lade märke till det, men vill be om ursäkt i alla fall :)

Alice

Åh vad spännande!!

Ida

Åh vad roligt du kommer få med din familj!! Jag ser så mycket fram emot att du ska få komma iväg. Undrar hur det blir när jag själv får åka iväg. Haha, med tanke på hur spännande jag tycker det är att du ska åka iväg :)

Erika

Det gäller ju att hitta den där perfekta familjen så att man själv trivs ju :)

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Så kul att läsa sammanfattningen. Så många konstiga familjer det verkade vara haha:P Hoppas detta blir bra för dig nu, såklart det blir:)

frida christina

Så roligt att du hittat en familj!

frida christina

Så roligt att du hittat en familj!

Henrietta Nylund

Åh vad kul att du hittade en familj till sist!

sofft.blogg.se

Vad spännande! Grattis :D

Jenny

Så himla kul det låter!! :) Undrar också vart du hittat dem kartorna där staden är utprickad?


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: