Skypesamtal med match #4 ~

http://pix.epodunk.com/locatorMaps/ny/NY_267.gif
Jag jobbar 8 - ca 16:30, så har tidsställt några aupairinlägg åt er då det hänt lite på den fronten :)

Igår hade jag iallafall ett skypesamtal med värdfamilj nr 4.
Jag fick säga hej till två av tre barn, söta var dem iallafall :)
Fast det är ju inte det jag ska prata om nu. haha (:

Jag ställde en hel drös med frågor, just för att jag var så himla osäker på familjen. Främst med tanke på att mamman är hemma såpass mycket. Hon undrade om jag kunde ta ut min näsring under jobbtid, och det har jag inga problem med. Men när jag skjutsade hem min moster igår började jag fundera lite över hur mamman skulle se på mina tatueringar.. Så jag slängde iväg ett mejl när jag kom hem och undrade lite hur dem såg på tatueringar och om det är så att de vill att jag ska dölja dem under arbetstid med.. Men där känner jag liksom att nej. Jag tänker inte dölja något som är en del av mig, piercingar kan man ändå ta ut. Men tänk själva.. Gå i långärmat och långbyxor mitt i sommaren. Kan inte familjen acceptera detta, så är nog inte detta min familj.

Annars var hon väldigt trevlig, rak på sak och berättade precis hur saker och ting fungerar i deras familj.
Hon tyckte även att jag skulle prata med deras nuvarande aupair, så när jag fått svar på mitt mejl från mamman ang. det med tatueringarna så får jag se om jag skickar iväg ett mejl till deras aupair och frågar lite hur hon tycker att familjen är och så. Så det återstår att se, med andra ord.



Life of Johanna

Tycker du resonerar helt rätt om tatueringarna, det går inte dölja på samma sätt sommatid, som en näsring och ta bort.

NICOLE

Spännande att försöka hitta något som matchar. Men det är så otroligt mycket som ska klaffa också! Som du säger går piercingar lätt att ta ur men det blir ju svårare med tatueringar. Och nä, under en hel sommar kan man inte gå med långärmade tröjor och så..

Pauline Hurtig

nej det låter jobbigt att gå i täckande kläder på sommaren..kan säkert vara bra att få prata med hon som är hos dom nu :) hoppas du hittar någon bra familj! :)

Viktoria - Gravidblogg

Ja kolatopp är alltid gott, dock var vi sugna på semlor men dom var slut :/ haha.

Hoppas att du får en bra dag på jobbet :)

Sara Ekman

Jobbigt om de inte accepterar tatueringar :/

MADDISENJ.SE

Åh tack snälla!Spännande det där lät!

Anonym

Sv; jaha okej, jobbigt det där med tatueringarna har ju själv tatueringar och även näsring. Ska skypa idag med samma familj som jag skypade sist med och dom värkar vilja matcha med mig så det känns najs :D

natalia

Oj, vad jobbigt att dem inte accepterar vissa saker :(

Elin

Jag har två tatueringar och har aldrig haft något problem med detta :)

Alice

TTycker du gör helt rrätt i att tacka nej om dom är emot dina ttatttueriingar!

Cassandra

fin blogg du har! kolla gärna in min nystartade blogg : http://nouw.com/FotobyCassie kram!

miningalinn

Hur många värdfamiljer ska du ha kontakt med?:)

rebeccafornstedt.blogg.se

Gud vad spännande! hoppas du hittar en familj som du känner passar dig till fullo :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: