Promenad i värmen och äggröra ~

 
Hej! Jag vaknade runt 9 imorse och bestämde mig för att gå ut och gå för att komma bort från huset lite. Spanade in en väg jag bestämde mig för att gå, som inte såg allt för lång ut - vilket den inte var heller med sina 4km. När jag väl kom ut så blåsade det fläktade och jag tänkte inte mer på det. När jag kommit halvvägs så ville jag bara dö. Drygt 38 grader ute, solen stekte och det fanns ingen skugga alls. Och då visste jag att jag hade lika långt att gå för att komma hem igen. Så de 4km tog bra mycket längre tid än vad det brukar ta, men jag är nöjd att jag orkade runt. När jag kom hem så tillbringade jag en halvtimme i duschen, i iskallt vatten för att kunna kyla ner mig igen. Jag var så sjukt varm så det kändes som att jag skulle dö typ.. haha

 
När jag väl kände mig som en människa igen så bestämde jag mig för att överraska J med frukost, då han legat och sovit hela morgonen och inte hade en aning om att jag varit ute och kämpat för mitt liv, hehehe. Jag slängde ihop ägg, paprika, lök och tomat och kryddade med salt och peppar. Pratade med mamma samtidigt och jag vet inte hur många gånger jag berömde min egen äggröra för herregud vad god den blev. J kommer iallafall upp lagom tills att frukosten är färdig och vill inte ens ha. HA, synd om honom för då blir det mer mat till mig. Score!

Jag har precis beställt mina kursböcker och var tyvärr tvungen att köpa alla utom 1 som jag (förhoppningsvis) kan hyra, annars får jag köpa den också. Tycker det är så dålig stil att behöva lägga ut nästan dubbelt så mycket för en bok i bokformat än en bok online. Jag klarar inte att plugga till en bok på datorn, utan måste ha den i handen för att det ska gå in vilket är väldigt jobbigt. Så helt plötsligt blev det mer pengar än vad jag hade tänkt, men å andra sidan så kan jag förhoppningsvis sälja böckerna sen och få tillbaka lite för dem så kanske det till slut bara blir hyrpriset av dem ändå. Hoppas jag iallafall.

Vad har ni gjort idag?



my

Jäklar vad varmt! Skicka den gärna till sverige haha!

Josefine

Men Ooh vad gott!! :D

N

Ser gott ut!

Flisan

sv: ja :D

härliga bilder :D

Tilda Barkselius

Hemskt att vara ute och gå i stekande värme verkligen, men jag glömmer bort det hela tiden och göra samma misstag om och om igen :)

Netti Starby

Vad duktig du är som kämpade igenom promenaden och jag förstår att du blev helt slut. Den där äggröran måste jag tillaga någon gång för det lät sjukt gott! Kram

Josse

Så fina bilder!

Ida Lindborg ♡

åh gott! :D

Erika

Men oj, såå varmt ju!

Caroline

Gud vad gott med äggröra, jag har fått dille på det och äter det till frukost med persilja i JÄMT haha!

MATILDA

så gott :)

Caroline

Såg gott ut! Himla trist att böckerna blev så dyra, hoppas du kan sälja dom sen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: