Roadtrip till Grand Canyon 5/9-7/9 ~

Helgen efter Los Angeles så hyrde jag, Emelie, Malin och en sydamerikansk aupair (Lisette) en bil och drog iväg på en roadtrip till Grand Canyon. Resan tog ungefär 15 timmar enkel resa och vi körde i princip hela natten innan vi tillslut stannade vid gränsen till Arizona (12h senare) och sov några timmar innan vi gick upp och åkte vidare. Jag har nog egentligen bara ett ord att säga om Grand Canyon, och det är wow. Jag måste definitivt tillbaka, då vi inte ens hann se en tredje del av allt vi ville se, då vi hade ett väldigt pressat tidsschema. Jag tänker faktiskt låta bilderna tala för sig själva här..


Vi bodde i en jättemysig liten stad, Williams, som låg ungefär 45 min ifrån Grand Canyon.

 
På vägen hem till Colorado igen, så stannade vi till på Four State Monument vilket är det enda stället i hela USA där du kan vara på fyra ställen samtidigt. Här möts nämligen staterna Arizona, Utah, New Mexico och Colorado. Asballt ju!



Vi körde också på världens längsta och rakaste vägen.. och blev stoppade av polisen..
Men det mina vänner, är en helt annan historia.





Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: