26/3-2018 ~

Skolans ena sköldpaddsbebis. 

Hej! Klockan är strax efter 18, och jag har varit igång sen innan 6.. Måndagar är den värsta dagen på veckan, inte bara för att det är måndag men för att min skoldag börjar 7:30 och slutar 16:20, vilket är en väldigt lång skoldag som i princip bara innehåller matte och kemi. Mellan min matte lektion och min första kemi lektion har jag en två timmars "rast" som jag försöker gå ut och gå på, då jag nästan aldrig hinner eller orkar gå till gymmet på måndagar. Så fort jag kom hem så fortsatte jag att packa ihop vårat gästrum/kontor då vi måste vara ute ur vårat hus på lördag. Just nu är vi mitt emellan hus, vi letar någonstans att bo och ansöker i princip till nästan varje hus vi kan hitta. Vi hittade huset vi bor i nu i November och skrev ett avtal för ett år, men sju veckor efter att vi flyttar in försökte de vräka oss då den gamla ägaren hade sålt huset till någon som ska renovera och sälja huset igen. Så vi har varit i världens bråk med allt och alla för att de har gjort fel från första början. De skulle aldrig ens ha hyrt ut huset till oss men för att höja värdet på huset och för att det skulle se mer beborligt ut så fick vi flytta in utan vetskapen om att vi snart skulle behöva flytta ut igen. Så vi ska flytta hem till min pojkväns pappa så länge, men som sagt så letar vi efter någonstans att bo under tiden. Det är bara så sjukt jobbigt att försöka gå i skolan och hålla betygen uppe när man är så stressad över sin levnads situaion. Självklart är jag tacksam över att J's pappa tar emot oss, men det är också jobbigt att veta att man nu ska gå tillbaka till att bo med någon annans regler och inte riktigt känna sig hemma. 

Nu kommer strax två vänner över, så jag ska lägga ifrån mig datorn och packa klart det sista. 
Hejsvejs!
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: